Monday, April 6, 2009

CEMBURU


Cemburukah aku dgn kekayaan yang kau ada ?

Cemburukah aku dgn harta yang kau ada ?

Cemburukah aku dgn kereta yang kau ada ?

Cemburukah aku dgn rumah yang kau ada ?

Cemburukah aku dgn apa yang kau takda tapi kau ada2kan…?

Alamak …..

Langsung aku tak HERAN……..

Cukuplah dengan 2biji rumah yang allah beri

Cukuplah dengan 1biji kereta kelisa yang allah beri

Cukuplah dengan simpanan yang ada

Cukuplah dengan harta yang amat berharga yang allah kurniakan

She-she dan Sha2…tak lupa suami aku yang aku sayangi

Kenapa harus aku cemburu?

Kita hidup di dunia ni hanya sementara

Cukuplah dgn rezki yang allah bagi

Tak perlulah nak cemburu pada rezki orang…

Itu rezki masing-masing............................

Lebih baik hidup begini dari HIDUP PAPE TAPI BERGAYA..

RENUNGKANLAH..............................

2 comments:

zaidaniza ziton said...

hi akak ikin, Kak long ni... siper kaah yg eko tujukan ni... sedih laaaak aku membacanyeeeeeeeeeeeeeer...

Aper pon sabar ajee laaaaa semoga hati berader dlm keadaan yg tenang k...

Take care...

dankin said...

tujukan pada siapa? siapa2lah yg makan cili dia terasa pedasnya...

ku terima dengan redha..sesungguhnya allah mengetahuinyer....