Monday, April 13, 2009

HIDUP DALAM DUNIA INI UNTUK BERSYUKUR…………


Bersyukur kepada orang yang MENYAKITI KAMU kerana dialah orang yang menambahkan kamu pahala

Bersyukur kepada oranG yang menipu kamu kerana dia yang meningkatkan pengetahuan kamu

Bersyukur pada orang yang tak endahkan kamu kerana dialah yang memupuk kamu berdikari

Bersyukur pada orang yang menjatuhkan kamu kerana dialah yang memperhebatkan ability kamu

Bersyukur pada orang yang menyeksa kamu kerna dialah yang menguji kesabaran kamu

Bersyukur dengan segala ujian darinya ,kerana semuanya meningkatkan iman kamu…

Tapi sampai bila boleh bersabar jika orang menghina dan menuduh bende yg KALUT

Takpe…. redha dan ucaplah INALILLAH …..sesungguhnye ini ujian allah…

Biarlah orang itu dengan kekalutannya…

2 comments:

zaidaniza ziton said...

Hi akak ikin,

Aku suka laah baca kenyataan eko ni.. ader betulnyeeeer kenyataan yg eko tulis tu.. ianyer jadi sumber inspirasi dlm kehidupan ku seharian..

Aper pon aku doakan semoga tabah menghadapi pelbagai pekara yg menyakitkan hati... aku pon ingat kan diri aku gak...

semoga eko dan aku akan sentiasa ceria dan tabah menghadapinyeer dgn hati yg tenang. Amieeeeen..

take care & senyum selalu k....

dankin said...

thkslah k.long...ada org bagi pada aku...so aku updatekan kat blog aku...aku tak kisah org nak kata apa pun...aku redha....bumi ni bulat ke sfera ke...kita tetap teruskan kehidupan ni...org nak caci ker nak hina ker, aku tak peduli...yg penting ank2 aku dan suami aku ada disisi...alhamdulillah.........


take care...